...EMERGENCY CALL...


howdy rowdy peeps~~

waaa~ xley bagi salam ke?... pesal kebaratan sangat ni... urban kate nyer...xyah nk urban gurben sangat...

Assalammualaikum u olsss~

meh sini nk citer, kejadian cemas kuasa dua time ak nk nikah aritu hikhik~ bile di ingat-ingat kelakar pon hado...tp its my bitter sweet day on my big day kikikiiii~

pagi sabtu, 7hb Jun 2014..haaa~~ ingat tu. tu tarikh anniversary ak hohohoo~~ dengan mak andam nyer yg dtg lambat, kate nyer sesat. xdpt cari umah..apekah??..umah aku umah tmn kot..ikut je laa sign board yg aku wat sebesar alam tu. A3 ko tau! adikku maknae-jojohanna yg print dan ditampal oleh adik lelakiku tersayang abg polis-iwan dari traffic light kt dpn balai polis tu smpai la ke tmn..tu pun xdpt cari ke?..hailaaaaa~~ sesak jantung mak nyah.

nk mekap bagai bukannyer sekejap. lamoo dik non!...pastu nk pkai shawl yg xpnah aku pkai. tu laaa...memandai je nk pkai shawl... pakai yg sarung lagi baguih. xpe~ xpe~ itu hanya hal remeh temeh je. ade lagi yg lebih lebihhhhh gempar~

ni satu kejadian yg sangattttt besar. havoc. kecoh satu masjid. ingat la wahai anak2 perempuan. pastikan wali  kamu sentiasa ada sebelah. kalo boleh pegang, pegang. jangan lepas. huwaaaaa~~ 

aku nikah kat masjid. malas nk kecah kt umah. sian kt mak aku. da la die sakit lutut. setel kt masjid je senang. pastu terus mkn2 kt umah. nak dijadikan citer, pagi tu pas aku da siap2 mekap, pakai shawl sume dorang dok suh cepat2 gi ke masjid. tengok jam da pukul 9.30 pg. nikah nye pukul 10. so, tibalah jemaah ke masjid. aku naik satu kete gan makcik ku. yg len aku xtau. yg penting aku, watak penting da smpai ke masjid muahaha~~ 

2-2 pihak da sampai. tok kadi dah lamaa sampai. ustaz tu sampai dulu dari rombongan ktorang. bagus tok kadi tu hihi~ tok kadi dok belek2 form nikah kot. sambil2 mintak ic aku gan pasangan.

bile ditanya mana wali pengantin perempuan sume dok cari ayah aku. bila xnmpak ayah, dorang cari mak aku plak. dah sudah! wali perempuan xde. 2-2 takde. acener nk mula nikoh. sume dok kol ayah. nk dijadikan citer handset die kat umah. dia xbawak handset die. along aku yg jage umah yg angkat kol. sume da panik. aku ingat akulah watak utama. rupanya ayah aku watak utama ini cerita. uwaaaa~~

dorang try kol mak. xberjawab jugak. sume dok kalut. sume dok pegang handset kt tangan. sume dok bebel kat mak n ayah aku. sume muke cam asam jeruk mak yeh. sume dok jalan ke hulu ke hilir. keluar masuk masjid. hikhik~ 

aku dok teringat balik, mak n ayah aku ni xrestu ke aku kawen sbb laki aku tu orang kemboja?.. die dilahirkan kt malaysia ye. die ade ic biru. cume mak n ayah die orang kemboja. 2-2 pon da meninggal. dia dibesarkan kt rumah anak yatim.

hurmm~~ dok penat pikir, aku ckp kol je along aku kt umah tu jadik wali hahahaaa~ haruslaa xboleh sbb ayah aku masih ade. tetibe, dgr suara tok kadi tu

"haa Atan. Awak kat mane ni?. awak ingat x anak awak nk nikah pagi ni. haaa~ xpe la kalau gitu. saya tunggu."  ustaz Matar name tok kadi tu. -aku baru teringat huhuhuu~~ maaf ustaz- Atan lak nama panggilan bapa aku.

duhhhh~~ustaz matar yg dpt menembusi talian telefon dan diangkat oleh ayahku.  ustaz matar tu yg gtau kt kaum family aku yg ngah kalut tadi. "kejap lagi Atan smpai." rilek je die ckp cmtu pastu dok berbual gan kaum keluarga belah pengantin lelaki.

haaaa~ smpai camtu skali tok kadi aku yg awesome tu tunggu n bersabar. hikhik~ sib baik die kawan baik ayah aku. kalo bukan sesape haruslaa aku xnikah aritu uhhuhuu~~

so tunggu punya tunggu smpai mekap aku nk cair gak laa.. smpai da penat nk amek gambor br mak n ayah aku sampai. cam nak luruh jantung bler mak aku gtau dorang gi pasar cr ikan kt rengit. duhhhh~~ apekah??? ikan lagi penting dr hari nikah ank perempuan die yg pertama ni. huwaaaaa~ aku kalah dengan ikan kt pasar. sedeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy~~~~~~~~~

sadiskan citer aku ni....sedeyyyy sangat!

meh nk belanje satu gambor buat pengubat kesedihan hati yang rawan ini  hikhik~~

MY FAMILIA~ along aku je xde..die gi solat time ni.





...........xoxo...............

Comments

Popular Posts